Το Υ.ΠΑΙ.Θ. σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συμμετέχοντας ενεργά στους εορτασμούς των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση καλούν τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετάσχουν σε μαθητικό διαγωνισμό με τίτλο «Επαναστατικός Αγώνας και Τοπική Ιστορία: 21 ελληνικοί τόποι αφηγούνται τη συμμετοχή τους στον Αγώνα της Ανεξαρτησίας». Ο διαγωνισμός αυτός σκοπό έχει τη δραστηριοποίηση των μαθητών της χώρας μας μέσω πρωτότυπων εργασιών που θα προβάλουν τη συμμετοχή (στρατιωτική, πολιτική, πολιτιστική) του τόπου τους στον Αγώνα της Ανεξαρτησίας. Ιδιαίτερη επιδίωξη του διαγωνισμού δεν αποτελεί απαραίτητα η προβολή των περιοχών εκείνων που συνδέονται με τα μεγάλα γεγονότα της Επανάστασης αλλά η παρουσίαση και όλων εκείνων των τόπων που συνέβαλαν, στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, στην κοινή προσπάθεια. Οι μαθητές και οι μαθήτριες με την έρευνα και τη σύνθεση των εργασιών τους: επισημαίνουν, επιλέγουν και αξιοποιούν ποικίλες πηγές ιστορικής πληροφόρησης, εμπεδώνουν με βιωματικό τρόπο τις έννοιες του τόπου και του χρόνου, καλλιεργούν μέσω της επιτόπιας παρατήρησης, της έρευνας και της μελέτης του υλικού την ενσυναίσθηση για τα πρόσωπα και τις πράξεις τους, συνδέονται περισσότερο με τον τόπο τους και τις αντιλήψεις των ανθρώπων που έζησαν και έδρασαν εκεί, αντιλαμβάνονται τις ενδεχόμενες ομοιότητες ή διαφορές και στέκονται κριτικά απέναντι σε στερεότυπα που εμφανίζουν οι κάτοικοι του τόπου τους. Τέλος, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τα ιστορικά συμπεράσματα για τον τόπο τους. Το υλικό των πηγών που θα συγκεντρώσουν και τα συμπεράσματά τους από την επεξεργασία του υλικού, μαζί με ό,τι θεωρούν πως είναι απαραίτητο για την εργασία τους, όπως χάρτες, εικόνες, πίνακες κ.ά., θα το παρουσιάσουν σε μορφή ιστορικού δοκιμίου και θα το παραδώσουν σε ηλεκτρονική μορφή. Εναλλακτικά, αντί γραπτού δοκιμίου, η εργασία τους μπορεί να έχει τη μορφή video, όπου θα καταγράφουν τα στάδια της εργασίας τους και θα τα πλαισιώνουν με δράσεις, ήχο και εικόνες.
Πληροφορίες εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου